24 Ocak 2012 Salı

Yeni Yıl Sürprizi: HIRSIZ


Yılbaşı yılbaşı dediler, onlar dedikçe ben sinirlendim. Neden? Çünkü ben karamsar bir insanım. Bardağın dolu tarafını görmem ama boş tarafı hep gözüme batar işte ben böyle bir insanım. Doğal olarak 2011'den 2012'ye geçişi yılBAŞI olarak görmem mümkün değildi. Benim için yılın sonu gelmişti. Yaşlanıyorduk. Hayır ya milletten bana ne, ben yaşlanıyordum! Bir yıl daha geçip gitmişti işte.

Kendime oldukça zıt arkadaşlar seçmişim ben. Ben ne kadar olumsuzsam onlar o kadar olumlu, o kadar iyimser. Her biri bana "2012 benim yılım olacak, ne istersem onu getirecek" diyip durdular. Sanırım astrologları dinleyip gaza gelmişlerdi. Oysa 2012 en büyük sürprizi bana yaptı daha ilk ayında. Geçen hafta hırsızın darmadağın ettiği eve girince yaşadığım şoku tahmin edemezsiniz.

Ben ne zaman kötü birşey olacak olsa bunu hissederim zaten. Ya kötü bir rüya görürüm ya içimi sıkıntılar basar ama illa hissederim. Hiç yanılmadım henüz. Pazartesi günü de tam olarak bunu yaşadım. İçimde bir sıkıntı aman allahımmm yerimde duramıyorum. İşe gittim ama oturamıyorum, yetkilime diyorum "ben çok kötüyüm, ben daraldım, kötü bişey olacak, çok huzursuzum, çok keyifsizim...." falan filan. Ertesi gün oldu ben hala aynı. Salı akşamı eve gittim, apartman kapısında benim ufaklıkla (karşı komşumuzun oğlu-kendisi ayrı bir yazının konusudur) karşılaştık. Babasıyla okuldan geliyordu. Yukarı çıktık. Ben onunla kapının önünde konuşurken babam "eve hırsız girdi" dedi. Sonraki konuşmaları aynenn aktarıyorum:

-Hadi canımmm
-Valla gir bak dağınık ev

O sırada annemlerin odasının dağınık olduğunu görüyorum ama hala inanmamaktayım.

-Temizlik yapıyordur annem yeeaaa kandırma beni!

-Yaa gir bak işte valla hırsız girdi!

O sırada ben koştur koştur annemlerin odaya gittim. Böyle temizlik olmaz dostlar. Bütün çekmeceler inmiş, kıyafetler dağılmış, yatağın üzeri, yerler her taraf berbat. Kendi odama geldim ve bütün takı-toka kutularım yatağımın üzerine boşaltılmış. Ama çok tuhaf birşey vardı. Laptop aynen masamın üzerinde duruyordu! Eeee kullanmadığım gayet yeni ve dokunmatik mokunmatik bir adet cep telefonum da masada duruyordu?

Takılarım da duruyor?

Bu hırsızlar çok salakmış sayın okuyucular. Hırsızlar diyorum çünkü kendileri toplamda 3 kişilermiş. Birisi dışarıda arabada beklemekte iken 50 yaşlarında ve birisi kadın olan diğer iki hırsız da eve girmişler. Annemin odasıyla o kadar uğraşmışlar ki nakit ve altın bulmak için, benim odama vakitleri yetmemiş. Kardeşimin dolabında 200 TL parası varmış bir tek onu almışlar. Çünkü annemlerin odasında zaten para da altın da yoktu. Asıl soymaları gereken oda benim odamdı. Ama diyorum ya vakitleri yetmemiş zavallıların(!) Tam benim odama geçmişler, takılarımı boşaltmışlar ki hepsi gümüştü, o sırada alttaki komşumuz kapıda adamı görmüş (bu kısımları yarım yamalak annemden dinlediğim için çok net değil), siz kimsiniz kime geldiniz demiş, adam kem küm edince komşumuz o sırada servise çıkmış olan kapıcımızı aramış. Bizim hırsızlar da kaçmış. Sonuçta sadece 200 Tl alabilmişler. Ne bilgisayar ne telefon, ne gümüşler hiçbirini alamamışlar. Ama olan tabiki bize oldu. Sonrasında gelen polisler parmak izi almak için oraya buraya döktükleri o toz mudur yağ mıdır neyse onunla her yeri iyice iyice berbat etmişler. Gece 10'a kadar ev topladık. Bu arada kapımızın kenarlarını da oymuşlar ve ertesi günde yeni çelik kapı taktırdık.

Bu arada annemin psikolojisi bozuldu tabi. Vay efendim ya ben evde olsaydım? diyip duruyor. Biliyorum ki annem evde olsa zaten girmezlerdi. Bunlar artık olayı çözmüşler, izliyorlar kim evde kim değil biliyorlar. Zaten annem saat 2'de evden çıkmış adamlar 2'yi 20 geçe kaçmak zorunda kalmışlar. Çok belli izledikleri. Ama şu olurdu; bunlar evdeyken annem eve gelebilirdi o zaman evet tehlikeli olurdu. Çok şükür ki evde kimse yoktu cana gelmedi azıcık mala geldi. Biz de hayatımızda ilk defa evimize hırsız girmesinin sinir ve stresi ile kalakaldık.

Önemli uyarlar:

1. Gece evde kimse olmayacaksa bile balkondan, camdan görülebilecek bir ışığı açık bırakın.

2. Gündüz vakti hırsız girmez diye düşünüp kapıyı bacayı kilitlemeden çıkmayın. Bkz: giriyorlar. Hem de kapımız kilitli olmasında rağmen!

3. Her zaman içinizdeki sese kulak verin. O size kötü birşey olacak diyorsa, olacaktır.


34A bu sefer metrobüsten değil, evden bildirdi.

Saygılar.



Yazan: 34A

Hiç yorum yok: