25 Ocak 2012 Çarşamba

Sınavınız mı var? Doğru yerdesiniz: BİR DERS ÇALIŞMA MEKANI OLARAK METROBÜS

Sınavınız mı var?

Hiç çalışmadınız mı?

Bütün dönem yan gelip yatıp yumurta kapıya dayanınca mı çalışmaya karar verdiniz? Bu yüzden de konular yetişmedi mi?

Uyku daha mı tatlı geldi?

Yolunuz çok mu uzun? Okulunuz çok mu uzakta?

O zaman doğru yerdesiniz! Kim demiş toplu taşıma araçları yalnızca taşımak içindir diye? Toplu taşıma araçları yeri geldiğinde en mükemmel kütüphane, en harika sınıflar olabilirler.


Sevgili okuyucular, ben Anadolu yakasında oturan bir insanım fakat okulum İstanbul'un bir ucundaydı. Hatta ben o okulu kazanana kadar o semte hiç adım atmamıştım. Nasıl atacaktım ki? Orası bütün hocalarımızın daha ilk günden söylediği gibi Bulgaristan'a giderken sağdaydı. Edirne'ye iki adımdı. Çok uzaktı çok! Ahhh ahhh sayın okuyucu, düşününki bir zamanlar metrobüs yoktu! Avcılar denilen o yere deniz otobüsü ile, deniz otobüsüne başka bir otobüs ile ve deniz otobüsünden sonra kampüse de başka bir otobüsle gidiyorduk. Gidiş-dönüş toplamda 6 taşıta binmemiz ve günde 8 tl kadar bir yol parası vermemiz gerekiyordu. Deniz otobüsü mükemmeldir. Sabahları en güzel en tatlı uykuyu o 1 saatlik deniz otobüsünde uyursunuz. Okul servisi gibidir, öğrenci kaynar. Kalabalık arkadaş grupları ile çok eğlenirsiniz. Harikadır, muhteşemdir. Amaaaaaaaaaa pahalıdır. Her güzel şeyin bir bedeli vardır ve günde 8 tl bir öğrencinin bütçesini zorlar. Ayrıca sabahları tam ders saatlerinde okulda olmanızı sağlayan 2 deniz otobüsü vardı ama öğlen erken çıksanız direkt deniz otobüsü bulamazsınız. Avcılar'dan Bakırköy'e geçmek, o meydanı yürümek zorundasınızdır. Kötü havalarda iptal olursa kalakalırsınız. Hele sınav zamanları çok risklidir bu durum.

İşte arkadaşlar, ben 2 sene bu durumda yaşamışken bir gün bir baktık metrobüs diye birşey yapılıyor. Önce Topkapı-Avcılar arasıydı kullandık. Mecidiyeköy'e uzadı kullandık. Bir de baktık ki Söğütlüçeşme'ye kadar gelmiş!

Hayatımız kurtuldu. Son 2 seneyi metrobüs kullanarak çok daha rahat tamamladık. Bu arada ders çalışmak için de yeni bir mekanımız oldu.

METROBÜS...


Toplamda evden okula gitmemiz 1,5 saat sürüyordu. Arkadaşlarımla birlikte gidiyorduk. Ben dersi derste öğrenen ve evde değil kitabı çantamı bile açmayan bir insan olduğum için ertesi gün gireceğim sınavlara çalışmamış oluyordum. Zaten uykuma düşkünüm, bir de sınav zamanı nedense bir yorgunlukkkk bir yorgunluuukkkkkkkk... :))


Sabah oluyordu notları çantaya sıkıştırıp evden fırlıyordum. Metrobüsü hep ilk durak-son durak arası kullandığımız için mutlaka oturuyorduk. (Bunun yöntemlerini zaten sizlerle paylaşıyoruz.) Metrobüste oturduğumuz anda notlar çantadan çıkıveriyordu. Ben çalışmadığım ama arkadaşım çalışmış olduğu için hemen bana anlatmaya başlıyordu. Bu aşamada dikkat edilmesi gereken nokta bu;

Kendinize mutlaka çalışkan olmasa bile son dakika ezbercisi arkadaşlar bulun ki sabah son dakika anlatımları yapabilsin! :)))

1,5 saat boyunca arada dedikodu yaparak, gülüp eğlenerek, ciddi ciddi ders çalışarak okula gidiyorduk. Arkadaşlar, sizi tembelliğe sevk ettiğimi düşünmeyin ama gerçekten de sınava birkaç saat hatta bir kaç dakika kala amfi kapısı önünde yapılan küçük ders çalışmaları çok çok daha faydalı oluyor! Unutmaya fırsat kalmadan sınava giriyorsunuz zaten! :)


Değerli okuyucular, bu metrobüste ders çalışma olayı az kurtarmamıştır beni ve arkadaşlarımı. Az zaman kalmış olmasının paniği ile "ne sorabilir, ne çıkar, burdan çıkabilir, şunu sorabilir" diyerek ezberlediğimiz yerlerden her zaman soru çıkmıştır.

Kısacası; toplu taşıma araçlarını sadece toplu taşıma olarak görmeyin. İstanbul'un lanet olası trafiğini olumlu bir sonuç elde etmek için kullanmak sizin elinizde!
Çalışın çocuklar, derslerinizi çalışın. Son dakika ezberleri yapın.

Vizelerden, finallerden bu sayede geçtiğinizde gelin buraya bir yorum yazın.

Herkese sınavlarında başarılar, toplu taşımada oturmalı günler dilerim.



Yazan: 34A

Hiç yorum yok: